Petra Novotná pracuje v telco sektore na rôznych postoch s hlavným zameraním na mediálnu stratégiu a marketingovú komunikáciu už viac ako 15 rokov. Jej profesijné začiatky sú spojené s mediálnou oblasťou, postupne prenikla do ďalších oblastí marketingu a do jej zodpovednosti patrí aj tvorba obsahu na sociálne siete či nové formáty. Od leta 2016 riadi celý tím brand stratégie a marketingovej komunikácie spoločnosti Slovak Telekom, aktuálne pribudol do jej zodpovednosti aj tím zákazníckej skúsenosti. Jedným z najmilších projektov, ktorého súčasťou bola celých 13 rokov bola Magio Pláž. Veľkým míľnikom bol pre ňu launch značky Juro! s výrazne odlišnými atribútmi „second brandu“ a uvedením nového produktu.
Za jeden z top úspechov považuje štart platformy digitálneho vzdelávania ENTER, jeden z najsilnejších CSR projektov Telekomu za poslednú dekádu, ktorý prepája technológie s mladou generáciou. Medzi najvýraznejšie počiny posledného obdobia/roka patrí spustenie novej komunikačnej platformy – Rešpekt pre všetko čo nás spája. Značka jej prostredníctvom hovorí o tolerancii, úcte a vzájomnom rešpekte v spoločnosti. Značka Telekom pod jej vedením získala množstvo ocenení na domácich aj zahraničných súťažiach. Petra získala prestížne ocenenie Marketér roka 2023.
Je členkou prezídia Rady pre reklamu a OZ Ľudia z marketingu, venuje sa coachingu, medzifiremnému mentoringu.